week 3

8 augustus 2014 - Matale, Sri Lanka

Hallo allemaal,

In colombo had ik mezelf trouwens overtroffen. Jenny had een Lap stof gekocht want een tailor beloofde er een rok van te maken, maar dat wildr hij opeens niet meer, dus snel naald en draad aangeschaft en de schaar erin gezet. Zondag hebben we nog wat op het strand gezeten en geluncht op een dakterrasje.

Vandaag weer nieuwe projectweek begonnen. Vanochtend de monniken lesgegeven. Was heeel leuk. Er was er ook een van 17 die ik gewoon tot 10 heb leren tellen en dieren en lichaamsdelen en maanden en dagen geleerd heb. Het waren er maar 3 en 1 dorpsjongentje.

Na afloop kregen we een soort van high tea. Allemaal cakejes, koekjes, fruit en thee. Monniken eten enkel wat ze krijgen van mensen, ze hebben geen geld en mogen ook geen geld aanraken. Ze lopen in oranje doeken en mogen ook niet dansen of zingen. Ze zijn wel heel erg lief. En supergastvrij.

Smiddags gingen we naar het jongensweeshuis. Wat een tegenvaller. Zondag zeiden ze dat we naar een weeshuis op loopafstand gingen. Maar vandaag zei een andere vrouw dat we met de bus moesten. Dus toen zaten we opeens aan een busrit van een uur vast. Daar aangekomen bleek het idd het verkeerde te zijn. Want er waren al vijf vrijwilligers. Opzich niet echt een probleem als er 60 jochies zijn. Maar ze waren ook nog eens een film aan het kijken. Dus toen zijn we maar de stad ingegaan. Het enige jochie wat om aandacht vroeg liep al een uur met poep in zn broek, dus die hebben we wel even gered.

Nu weer onderweg naar huis. We gaan vanavond het standaard rijstmaaltje maar overslaan en aardappeltjes bakken!

Liefs