foutje

8 augustus 2014 - Kandy, Sri Lanka

Oei mijn vorige reisverhaal van eergisteren stond nog open, het plaatsen was mislukt! Vandaar dat mam vond dat ik zolang niks liet horen op mijn blog!

Gisteren waren de monniken op trip naar colombo, dus de les ging niet door. Ook de gehandicaptenplek was gesloten, want zij moesten voor keuring weg. Dus we hadden een dagje vrij. De poging tot uitslapen mislukte en we besloten koffie met chocoladetaart te gaan zoeken in de stad. Daarna bedachten we het avontuurlijke plan om een random langerit bus uit te kiezen en gewoon te zien waar we uitkwamen. Dit bleek een 2 uur durige rit op kronkelige bergweggetjes te zijn, maar wel met schitterend uitzicht. We kwamen aan in een klein stadje, waar we wat rondgekeken hebben en wat gegeten. Om vervolgens weer terug te reizen. Maar het was wel Leuk!

Dinsdagavond zaten we trouwens opgesloten in de stad. Vanaf 8 uur wordt de hele stad dichtgegooid voor vervoer en mogen ook voetgangers de straat niet over steken. Ze moesten op de stoep blijven. Bij elk kruispunt stond politie en mochten we de weg niet oversteken, dus op een gegeven moment konden we alleen nog maar een rondje lopen. Terwijl de parade pas om 21uur begon. De parade heeft 95 Olifanten, sri lankaanse dansers, vuurmensjes en mensen met muziekinstrumenten. De parade is iedere avond hetzelfde en ze verkopen stoelen op tribunes voor 65 euro. De parade wisselt die 4 dingen continu af, dus je ziet eigenlijk steeds precies hetzelfde. Daarnaast loopt de parade heel sloom. Dus je ziet dezelfde olifant 15 minuten lang. De lokale bevolkinf gaat vanaf vier uur op kartonne vellen op de stoep zitten zodat ze een goed gratis plekje hebben. Bijna iedere winkel of restaurant is omgebouwd tot tribune omdat ze er zoveel geld mee kunnen verdienen. Terwijl wij het voor de 2e keer maar een beetje saai vonden. Uiteindelijk konden we om half 12 naar huis. Op dat moment waren duizenden mensen op zoek naar een tuktuk. Dus na de eerste chauffeur voor gek verklaart te hebben omdat hij 3x zoveel vroeg als dat je overdag een tuktuk naar de stad neemt, snapten we dat we een geweldig aanbod afgewezen hadden en gingen we snel op zoek naar een nieuwe chauffeur tussen de mensen massa.

Wat een gestoorde chauffeur vonden we uiteindelijk. Hij vroeg of ik wilde rijden, maar ik zei dat dat te lastig was. Toen liet hij zien hoe simpel het was, rijden zonder handen, slingeren over de weg. 80 over smalle bergweggetjes zonder verlichting en ondertussen boodt hij ons nog 100 excursies aan, wat een ervaring.

Volgende keer misschien toch beter een overvolle bus zoeken!

Ik ga volgende week naar een andere stad toe, om daar monniken les te geven en smiddags wat op het strand te liggen, want jaaa het is een strandlocatie!!!

Liefs
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade